Ndoshta nuk eshte e lehte ti pergjigjem te gjithave ne menyre te detajuar apo te hollesishme por do te perpiqem ti marr me rradhe duke sjelle per te interesuarit nje ide me te plote, apo per te dhene detaje dhe informacione sa me praktike, sa me te thjeshta dhe te vlefshme!
Para se gjithash do te ishte mire te beja nje sugjerim mbi dy tre gjera qe me kane bere gjithnje pershtypje dhe qe gjithnje me bejne te qesh !
Te besh turizem me taka te larta… eshte njesoj si te qerosh orizin me doreza boksi.
Nuk eshte fakti qe te lyhesh me nje pellembe tualet, dhe me veshje estravagante dhe qe pengojne levizjen, ajo qe ben qe te tjeret te kuptojne se jini turist ; kjo do ti ngjante me shume asaj historise se atij fshatarit qe doli ne fotografi me gomarin dhe nuk harroji te shenonte : « Une jam ne te majte dhe gomari ne te djathte !»
Asnje qytet ne bote (perveç Vores ; e theksoj V O R E S ) nuk vizitohet me « autobuz turistik » kjo do ti ngjante atyre qe quajne ta kene vizituar nje qytet qe kane kaluar ne tranzit dhe qe asnjehere nuk kane dale nga aeroporti … mos u habisni se te tille kam njohur ! Edhe Ju kini njohur te tille ? Normale !
Per keto kategori do tu keshilloja qe menyra me e mire dhe me pak e kushtueshme do te ishte te blinin nje liber turistik mbi vendin qe mendojne te shkojne se sa te marin mundimin ta shikojne ate nga dritarja … e avjonit !
E pra besoj se u kuptuam per nje turizem ne plote kuptimin e fjales duhen veshje te rehateshme dhe … ku ka me mire se sa nje pale atlete mese te rehateshme apo kepuce te sheshta !
Nje shishe uji me vete ne çanten e shpines, nje plan te RATP - Régie Autonome des Transports Parisiens ( qe permbledh te gjithe transportet : tren, autobus, metro ! Ky plan gjindet ne te gjithe biletarite e metrove dhe eshte falas ) Nje kopje te ketij plani e kam vene ne dispozicion edhe ketu me poshte ne blog ( Mjafton ta printoni)
METRO -ja
Eshtemenyra me e thjeshte dhe me shpejte per te levizur ne qytet, por gjithashtu edhe me ekonomikja. Metrote parizienenumerojne afersisht 300 stacione dhe te gjithe stacionet jane te indikuara nga nje germe e madhe « M » ne ngjyre te verdhe. Perbehet nga 14 linja normale dhe dy linja plotesuese , ate: 3 bis dhe 7 bis.
Te gjithe linjat perveç numrit dallohen edhe nga ngjyrat. Korrespondencat (shkembimet) ndermjet linjave ju lejojne te kompozoni trajektoren qe do te ndiqni.
Per te llogaritur kohen e levizjes , merrni nje mesatare 2 minuta per stacion dhe shtojini 5 minuta nese kini nje korrespondece.
Sensi i linjes eshte i shenuar me emrin e stacionit te fundit te te dy drejtimeve (psh Balard/Créteil , linja 8, tregon stacionin e fundit Balard dhe ne sens te kundert stacionin e fundit Créteil)
Te gjithe stacionet dhe korespondencat jane te afishuara mbi tabela blu me te bardhe , brenda stacioneve dhe neper korridore. Per te qene te sigurt qe po zbrisni ne stacionin e duhur verifikoni qe stacioni ku do te shkoni gjindet ne listen e stacioneve te paraqitura ne tabele.
Marrim nje shembull, imagjinojme qe do te donim te shkonim nga “Harku I Tiumfit” ne sheshin “Saint Michel” . Dy mundesi :
- Marrim linjen 1 ne drejtim te « Château de Vincent » ; Zbresim ne stacionin « Chatelet » dhe marim linjen 4 ne drejtim te « Porte d’Orleans » dhe zberim ne stacionin « Saint Michel ».
Kohezgjatja e ketij intenerari eshte afersisht 25 minuta (10stacione + korrespondence)
- Marrim RER A (tren elektrik rajonal) ne drejtim te « Marne-la-Vallée » ose « Boissy-Saint-Leger » ; Zbresim ne stacionin « Chatelet » dhe marim linjen 4 ne drejtim te « Porte d’Orleans » dhe zberim ne stacionin « Saint Michel ».
Kohezgjatja e ketij intenerari eshte afersisht 15 minuta (dy stacione me RER x3 min + korrespondence 5min + dy stacione linje 4 x 2 min )
Kujdes !!! Nje trajektore permbledh te gjithe levizjen tuaj me gjithe korrespondencat, nga nje pike ne nje tjeter dhe eshte gjithnje ne çmimin e nje bilete te vetme, per sa kohe qe nuk kini dale nga metroja.
Kujdes !!! Kur merrni nje korespondence RER + metro (ose anasjelltas) ndermjet te dyjave ka gjithnje : dalje nga stacioni RER per tu futur ne ate te metrose. NUk ka nevoje per nje bilete te dyte ! Ju mund te kaloni me te njejten bilete dhe kjo eshte plotesisht legale !
* Keshille « per ta konsumuar ne menyre te moderuar » : nese pasi kini dale nga Metroja psh « Saint Michel » per te vizituar sheshin me te njejten emer « Saint Michel » dhe kohe qendrimi aty nuk eshte me shume se 10-15 minuta dhe do te deshironit te shkonit tek Kulla Eiffel , ju mund te merrni RER C qe ndodhet ne te njejtin shesh dhe qe ndalon prane Kulles Eifel, provoni … te perdorni te njejten bilete qe perdoret per te ardhur deri tek sheshi (« Saint Michel »)
Kujdes !!! Rruani bileten pergjate te gjithe udhetimit deri sa te dilni plotesisht nga metroja. Dhe nese ju kapin pa Bilete mos kujtoni se duke u nxehur apo duke bertitur do te habisni apo do te impresiononi kontrolloret … qe ne keto raste nuk ngurrojne aspak te ta dyfishojne apo trefishojne gjoben !
Metroja funksionon funksionon ç’do dite, perfshi edhe ditet e diela dhe ditet e festave afersisht nga ora 6 deri ne 0h30 (te nates).Te premteve dhe te shtunave metrote punojne der ne oren 1h30 te nates !
Cmimet :
1 bilete kushton 1,5 euro, nese blehet nje e vetme. Ne bllok prej 10 biletash , çmimi eshte 11,10 euro (pra 1,10 € bileta)
Biletat jane te vlefshme afersisht 2 ore qe nga momenti i validitetit per te gjithe rrjetin.
Per ata qe deshirojne dhe qe per mendimin tim eshte shume me interesante dhe shume avantazhuese eshte « Bileta ditore ». Cmimi i kesaj bilete eshte 5,6 € per te gjithe diten dhe eshte e vlefshme per te gjithe rrjetin e metrove, RER dhe autobuseve.
Vlen te theksoj se te gjithe çmimet e paraqitura ketu i pergjigjen zones 1dhe 2, qe perfshin Parisin dhe nje unaze te ngushte rrethinash te aferta. Zonat e rrjetit shkojne nga 1 ne 6 , ku natyrisht edhe çmimet shkojne ne menyre proresive me zonat.
P.sh. nje bilete transporti nga Parisi per ne aeroportin Charles De Gaulle (zone 6), kushton 8,60 € !
AUTOBUSI
Mos hezitoni te merni autobuzet per te kryer trajektoren tuaj ! Eshte menyra me e mire per te njohur qytetin . Linjat jane te shumta dhe nje pjese e mire kalojne mes qendres, apo pergjate Senes, duke kaluar ne mes te lagjeve historike …
Rrjeti i 59 linjave te autobuseve (numra te caktuara sipas zonave dhe jo sipas rendit llogjik), mbulon dhe ploteson ne menyre perfekte ate te metrose. Krijimi i korridoreve te posaçme per autobuzet ka shkurtuar ne menyre te ndjeshme trajektoret. Per te llogaritur me perafersi trajektoren tuaj , duhet te numeroni afersisht 5minuta per stacioin …ndonjehere edhe me teper, varet nga trafiku !
Autobuzet qarkullojne duke nisur nga ora 7 deri ne oren 20h30- 22h00, afersisht. Pothuajse me shume se gjysma e linjave funksionojne edhe te dielave dhe diteve te festave.
C’do autobus, ka nje numer te dukshem dhe ne brendesi te tij (apo te afishuara neper stacione) kini te afishuar destinacionet dhe te gjithe stacionet e linjes. Ndiqini me vemendje dhe keshtu nuk do te ngaterroheni.
Nese jini ne stacion dhe shikoni autobuzin te afrohet, mos hezitoni te ngrini doren lart (si dikur ne shkolle) keshtu shoferi kupton qe ka pasagjere per te marre dhe ndalon.
Hypja ne autobus eshte ne deren e pare (ate qe eshte paralel me shoferin) dhe zbritet ne dyert e mesit dhe te prapmet. Mos haroni te kompostoni bileten ne bornat qe jane perashikuar per kete gje.
Per te zbritur nga autobusi mos harroni te shtypni butonin e kuq qe ndodhen pothuajse ne te gjithe bordin te shperndara dhe qe indikojne shoferit se ka pasagjere per te zbritur ne stacionin qe po afron.
Ulerimat « Ej shoferooo ! »… « O lali hape porten !»… « Ndaloje katunaro ku po shkon ! » pergjithesisht nuk pijne shume uje. Tregohuni te sjellshem dhe mos harroni mbi te gjitha fjalet magjike « Te lutem » dhe « Faleminderit » (« s'il vous plez ! » dhe « Meci ! ») qe ne total te nje jave qendrimi ne France duhet te paraqesi totalin e 7vjeteve te perdorimit te ketyre dy fjaleve ne Shqiperi
AUTOBUSET E NATES
Le Noctilien (Autobuset e nates) – Jane linjat e autobuseve qe funksionojne gjate gjithe nates, deri ne mengjes, ore ku fillojne te qarkullojne normalisht te gjithe linjat dhe mjetet e rrjetit te te transportit te Parisit.
« le Noctilien » futet ne sherbim ndermjet ores 0h30 deri ne 5h30 te mengjesit. Perbehet nga 42 linja dhe numrat e linjave sikunder edhe trajektoret jane te shenuara dhe te afishuara neper stacione dhe ne brendesi te autobuseve. (Mos hezitoni ne asnje moment te pyesni shoferin per drejtimin, apo nese ky apo ai autobus kalon ne zonen qe do te deshironit te zbrisnit)
Oraret e kalimit dhe te intervalit varjojne ndermjet 15 dhe 30 minuta. Avantazh eshte fakti qe çmimi i biletes qendron gjithnje i pandryshuar (1,5€ apo 1,2€) sikunder edhe kohe zgjatja e udhetimit.
Ne ate ore te gjithe korridoret e autobuseve jane bosh … dhe tek e fundit mos harroni qe edhe taksija kelon apo shfrytezon gjithnje rruget e autobuseve !
« E po taksija, eshte me mire !... » do te thote dikush !
Vertete qe ashtu eshte, nuk “jam kondra” as une por ju siguroj qe « le Noctilien » perballe autobuzave te « Bashkise se Tiranes » ngjajne si Autobuze Turistik me kater yje, por … nejse ! C’do kujt i perket, vendimi dhe veprimi !
E mbi te gjitha mos harroni qe qellimi i kesaj teme ishte :
Cfare inteneraresh (guidash) duhen ndjekur per te vizituar sa me shume, duke kursyer kohen, enrgjite dhe mbi te gjitha … parate ?